DVE TISJATJI VOSMOJ GOD!!!

Det nya året är här och med det på något sätt en känsla av tomhet. Det invigdes som vanligt i den här delen av världen, med miljontals kronor avfyrade i luften och med fler ögon, armar och ben kasserade under nyårsnatten än under resterande del av året, men det var det väl värt det var ju nyårsafton.



För min egen del så känner jag mig alltid lite tudelad på nyårsafton. När det gäller den svenska delen av mig så känner jag, "PÄRKHELHE" vad överskattad denna dag är, men när det gäller den ryska delen av mig så känner jag att detta verkligen är den viktigaste dagen på året (Nyårsafton i Ryssland är både årets sista dag och den dag då de ryska barnen, stora som små, får sina julkappar. Årets absolut största händelse). Så när min nu 85 åriga farmor ringde på nyårsafton klockan 22:00 (24:00 Moskva tid) och önskade lycka och framgång, då det nya ryska året invigdes, fick jag för första gången på oerhört länge en stark längtan att återigen besöka det stora landet i öst. 

-Cause there´s no other place like "MOSCOW" on New Years Eve.

image2


Det nya året inleddes på nyårsdagen, av tradition och av kända anledningar, med årets sämsta träning. Skönt nu kan det bara bli bättre!!!



Idag var en stor del av truppen och beskådade matchen Ale-Surte - Nässjö (1-3). Matchen går väl inte till historien som en av de mest underhållande. Förvånad över att se hur ett lag (Surte) kan spela med en sådan oerhörd glöd, som om det gällde livet ena dagen och andra dagen var totalt handlingsförlamade och inte visa tillstymmelse till någon som helst spelstrategi. Det känns då nästan lite generande att vi var riktigt illa ute mot Surte på annandagen och ett oavgjort resultat inte varit helt orättvist. Hur som helst tycker jag det var tråkigt med Surte förlusten, hade varit kul med dubbelmöte emot våra grannar från "fel sida älven" med allt vad det innebär i kommande kval, för nu ska det mycket till om vi skall missa det. (räknade ut att vi har råd med 3 förluster nu och ändå klarar kvalplatsen)


Världens bästa buktalare och en förbannat rolig prick. SILENCE I´ll KILL YOU  

http://www.youtube.com/watch?v=9BV4OGqnuiQ


och han polare PEANUT

http://www.youtube.com/watch?v=bIB_uqpfj2A&feature=related


- EM är ingenting jag springer runt och tänker på.
Henrik Larsson liggande i soffan med brutet ben



God fortsättning på det nya året.

82


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0