Undvika idrott!

Abstinensen börjar så smått avta nu så här sent på onsdagskvällen, nu är det inte långt kvar. Har inte varit nere på "Skarpe" på två dagar nu p.g.a. sjukdom, förkyld igen, men imorgon är det dags igen.  I det sjuka tillstånd jag nu befinner mig i sätter en konstig mekanism igång inom mig och jag försöker på något sätt avskärma mig från allt vad idrott innebär.  Kom idag, under bussresan på vägen till skolan, på mig själv med att jag, utan att ens slänga en liten blick, hoppade över sportsidan i Metro. Denna sida som i "ickesjukt" tillstånd är den centralaste och heligaste utav dem alla. Kan inte förklara detta på något annat vis än att det är någon slags självömkan som utlöses. Jag tycker helt enkelt synd om mig själv, inte för att jag är sjuk, utan för att jag tvingas vara frånvarande från allt det roliga, och då låter jag liksom bli att erinra mig själv om allt som har med sport att göra.



Så hur gör man då för att få en sportfri vardag?

1)      Man studerar ungefär 100% mer än i vanliga fall, och inser att detta är den studietakt man egentligen bör hålla för att inte tvingas "tenta-pluggs-isolera" sig sista veckan.

2)      Man följer TV-utbudet på de icke sportsändande kanaler hårdare än vanligt.

3)       Försöker att hålla sig borta från nätet så länge som möjligt, och om man nödtvunget måste ge sig ut, så ser man innan man går ut till att spärra alla favoritsidorna (som till 99,8 procent består av bandysidor) i navigatorfönstret .

4)      Försöker ha kontakt med annat folk än bandyfolk. Detta är den svåraste av alla punkter och det är väl här jag har brustit som mest.  För min del blir detta näst intill omöjligt, då jag uteslutande känner bandydårar och de personer jag känner betraktar mig som en bandydåre, varför just bandy är det första de för på tal när stöter på mig.

Alla mina försök för att få en sportfri vardag är alltså dömda att totalmisslyckas, men imorgon är lidandet äntligen slut och jag kan gå tillbaka till mitt vanliga tillstånd.



Förresten enormt skönt med avlastning här på bloggen, tänker på Vaihelas och Ewersteins initiativ. Supportrarna får uppdatering nästan men bara nästan så ofta de önskar och så är det bra att andra tankar än bara mina ventileras. Trevligt värre!


Under dagens seminarium i rysk översättning, när det var som livligast diskussioner i den annars ganska så tysta gruppen, sa plötsligt vår professor och seminarieledare mitt i en diskussion, vilken han själv deltog i. - Jag måste ringa en taxi. Jag har fått en prick framför ögonen som inte försvinner. Tydligen kan detta vara ett tecken på en hjärnblödning, så istället för att diskutera potentiella översättningar, blev det till att diskutera med taxichauffören om potentiell mötesplats för transport till sjukhuset av vår sjuka professor. Snacka om tvära vändningar och man kan inte säga annat än att man blev lite chokad, där man satt i sin relativt lugna tillvaro.



För er som missade den underbart absurda kombinationen Carolina Gynning/Bert Karlsson i programmet I huvudet på Gynning så får ni här ett smakprov på Carolinas nya video.  Hon vill själv beskriva sig som Britney Spears fast bättre och schangern kallas för "Glamour punk".  

http://www.youtube.com/watch?v=oN4f6FVVWSA

Nästa onsdag 21:00 sitter man definitivt bänkad framför tv:n igen. Då ska Carolina ut och festa med Moskvaeliten, missa för guds skull inte det.



Fick inte med någon idrott idag. Det var bara av ren självbevarelsedrift, men det kommer nästa gång.






 ...de hade 5, men de ville ha sex, och de fick det när Per Foshaug tryckte in den..

Bo Hansson



82


Kommentarer
Postat av: IFK supporter

haha, bo hansson sicken hjälte!

läsvärt som vanligt!

2008-02-07 @ 17:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0