I år e vi starka !

Tänkte göra ett försök att blogga, första gången jag gör detta så döm mig inte för hårt ! 1:an

Vi får väl börja med matchen igår som fick ett fantastiskt men dock så rättvist slut för Nässjö var inte värda poängen någonstans, trots att de krigade på bra och Runbom i kassen var het i den iskalla vinden på Skogsvallen. Ja för visst fan blåste det igen, är det bara jag eller har ni också känslan av att det har blåst i en månad nu???
Efter 0-0 i motvinden tog "De blåe" mina gamla lagkamrater, ledningen på en billig straff där Kenny Bohman slänger sig i duell med Hult. Staffskytt var Mannerberg och om man får vara ärlig så satt den bra, "Buteljhög" som Claesson hade sagt.


Domare Adolfsson dömde IGEN och hade ingen 100% dag direkt, inte för att det gynnade något lag men visst är det konstigt att det inte finns domarteam längre utan nu paras domarna ihop innan varje match. Detta syntes verkligen igår då Adolfsson och linjedomarna tog olika beslut matchen i genom. 2-0 kom på ett friläge av Esserius när vi hade 3 man på botbänken.

Sen kom vändningen, 82:an tog fart nerifrån och slängde iväg ett skott några meter utanför straffområdet som satt riktigt gött, Daniel måste ha förbättrat sitt skott med 300 % på bara några år. Utan tejp på klubban går bollarna som en häxpipa vilket jag kan intyga inte är lätt att kontrollera som målvakt. Det blir ett och annat blåmärke men det är det värt.

Runt den 80:e minuten fick vi en straff och eftersom 83:an missade i första halvlek så kliver den totalt orädde och unga Muttern Brandin fram i sin tredje seriematch för året fram. Inga konstigheter med det tänkte nog Brandin när han satte straffen mitt i mål, Runbom satt nere i vänster hörnet. HÄRLIGT, nu hade vi poängen och vi skulle få några chanser till.  I den 93:minuten skjuter en blåtomte utanför i bra läge och Liw säger till mig att slänga iväg bollen för att få en sista chans. Jag vet att man ska lyssna på de äldre men idag tog jag ett annat beslut och det var att rulla ut bollen till vänster där 83:an cirkulerade. 5 sek senare stod det 2-3 på tavlan och matchen var slut. Vilket underbart mål och en grym assist. :-)  TV-pucken glädje över hjälten Lindberg.
Segersången som man annars får dra ur laget för vi har så stora krav på oss själva ljöd högre än någonsin. Visst är det härligt med idrott ! Skönt att aldrig ha förlorat mot Nässjö med Kungälv också. Sist Nässjö slog Kungälv på Skogsvallen stod jag i Nässjö och visst har jag för mig att det blåste då med. Inga höga odds...
Vi har nu några riktigt roliga veckor kvar på säsongen där ett elitseriekval ligger och väntar på oss, för många inklusive mig själv är de sista två veckorna de viktigaste någonsin (bandymässigt sett då) och vi förbereder oss genom att träna hårt och smart, i veckan släpper vi på den tunga benträningen för att närma oss "lätta" ben.
Just nu ser det som vi får möta Gripen, Örebro och Frillesås vilket kommer bli tufft men i våra tankar finns bara elitserien och med supportrarnas hjälp ska vi nå dit.
Filmerna i bussen i går var på ditvägen, Disturbia och på hemvägen Bring it on. Disturbia rekommenderas men den andra skiten... ja jag säger inte mer än så. Jenefelt o Jansson tyckte dock att den var bra. För övrigt så är det ju ett underbart bandyväder idag, det har visst slutat blåsa trots allt. Men helt allvarligt vad gött det är att spela inomhus. Bandyn framtid, helt klart.

Det blev visst lite längre än jag tänkt mig men nu vet ni lite hur det var igår.
O.B.S Tommy och Olausson har för övrigt förstärkt lagkassan med 300 kr också genom att inte städa under veckan i omklädningsrummet... Nu när till och med Daniel fått ordning på sin plats.
Bring on Surte!!!

# 1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0