Fan vad kul...

Nu är det nära gott folk, kvalet står vid dörren och vi har alla en härlig pirrig känsla i magen... ska bli otroligt kul och utmanande! En sak ska vi ha klart för oss på onsdag, räkna inte bort Frillesås! De hade inte mycket att sätta till i fredags men på onsdag kommer de aldrig att vika ner sig. Gör vi dock det vi ska så ska vi ha med oss 2 pinnar hem till Kungälv.
Ger mig inte in i analysen av alla matcher det har mina lagkamrater redan skrivit så kloka ord om men med segrar i de två första matcherna innebär till 99% att Boltic har noll poäng och åker till Sjöarmossen med kniven på strupen. Gillar det senariot väldigt mycket...
Idag tränade jag bandyprofilen på morgonen och vi hade en lugn träning med lite snabbhetsskridskor i slutet, U-17 har ju slutspelsmatch i morgon mot Åby/Tjureda och då måste de vara på topp. Kan gå lång i år dessa killar!
Följde upp träningen med en frukost lagad av min underbara sambo innan bilen styrde mot "fel sida älven" där en massage och strömbehandling av en lite småsliten kropp utfördes av Arto Lassuri. Skönt !!!
Sen åkte jag till Göteborg med min mamma och käkade lunch tillsammans med brorsan och innan vi var hemma igen hann vi med stopp både på Nordstan och IKEA där en stor tavla inhandlades (den största jag haft), blev dock väldigt bra, nu har vi New York över soffan! På kvällen tog jag och 83:an en bastu på Sportlife medans våra flickvänner tränade. Har varit en mysig dag med familj och vänner utan träning...
I morgon kör vi igen och träningstiden 15-16 på Skarpe avrundas med en gemansam middag i klubbstugan (Bettans underbara sallad) tillsammans med taktiksnack. Nu är det två veckor kvar av en otroligt lyckad säsong för hela föreningen men även hela västkustbandyn. De fyra Göteborgslagen tillsammans med LAIK hamnade överst på tabellen med alla smålandslag bakom oss. Har Göteborgsregionen gått förbi småland? Med en bana på Heden skulle vi bli ännu större här på Sveriges framsida. Hoppas det löser sig tillslut.
God natt på Er alla IFK:are, nu kör vi... Ät rätt, sov mycket, ladda lagom och kom ödmjuka till att börja med till Sjöarmossen på onsdag. Fan vad kul...

# 1, Ewert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0