Elitserievår

Hej Hopp.

NR 9 om våren.

Det är april. Månaden som ligger längst bort från bandybollar, målburar, segersånger, skridskoskav, osv.
Det har varit sol idag. Började dagen med en promenad i fontin med fågelkvitter, tunn jacka, solsken. Hundägare, friskis-människor, skolklasser och romantiska par hade tagit sig dit för att njuta av morgonsolen. Jag vet inte men... kan jag ha varit den enda som tänkte på dallasfinten+ skott i nättaket vid den stunden? Eller e det vad alla människor gör vid denna tiden på året?

Vårträning

JA för min del har den senaste tiden handlat om att få igång leder och muskler i sin helhet. Har sprungit samt gymmat lite. Som tur e börjar den gemensamma träningen och snart går vi även på isen igen.
Jag har oxå ett mål som står utanför bandyn GÖTEBORGS VARVET. Förra årets tid var 1.29 vilket självklart är ett mål att slå.
Jag har två teorier om hur det kommer att gå-

Eftersom min löpfrekvens varit obefintlig det senaste året så känner jag att uppförsbacken liknar fontinbacken för att komma upp i löptempo. Kommer förhoppningsvis att komma hyfsat nära målet förhoppningsvis.

Min andra teori är att det faktiskt går riktigt bra. PGA att jag iår startar i en betydligt bättre startgrupp. Förra året grupp 10 detta året grupp 1b. Men det vill säga att jag förbättrar mitt löpsteg som förtillfälligt är enligt mina mått under all kritik.


Rykten

Förstår alla bandyantusiaster i Kungälv att ni går och väntar på spelarbesked. Nyförvärv, Egna spelare och allt som har med sillyseason att göra. Jag kan faktiskt intyga att jag e lite spänd jag med.

För det första- Jag vill inte mista goda vänner och duktiga spelare. eftersom jag  själv ska spela kvar i föreningen i 3 år vill jag självklart trivas med gruppen.
 För det andra-  Nyförvärv som kommer till klubben kan jag bara säga välkomna ni kommer att trivas kanon, Ett gott gäng med elitserien att se framemot. Ska bli riktigt kul att träffa lite nya ansikten. Kom ihåg bara att...Akta er för att låna ut saker till jakob ( lånade min gitarr i 2 månader, skulle varit en helg) Akta er för att sitta bredvid bulten. Hörselskador att vänta.

Snart drar säsongen 08-09 igång och då kommer det dyka upp fler anledningar att skriva här på bloggen igen.
Ta väl hand om er och för er som inte vet så hade vi en kanonsemester i Åre med laget. mer info kommer..... INTE.
Måste bara säga. Tack Jakob det var som tur var  "BARA" på det berömda att vi fick åka hem dagen efter ankomst. ;-)


Kommentarer
Postat av: Olé!!!

Vaihela iiii Vaihela ååå Vaihela iii Vaihela iiiiiåååå!

2008-04-11 @ 20:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0