Tillbaka i verkligheten

Igår var vi så tillbaka i vardagen igen, vilket innebar träning i badbaljan (oasen).  Träningen karaktäriserades av högt tempo, irritation och smågrinighet.  Frustrationen var påtaglig och man märkte att många spelare (inklusive jag själv) hade problem med de små ytorna inne på rinken nu när vi varit ute på stor plan.  


Till helgen väntar två tuffa träningsmatcher. På lördagen möter vi Köping IS, som förra säsongen besegrade oss med 8-3. Enligt mitt tycke är Köping ett mycket bra lag med en stark defensiv. IFK bekantingen Danne Kåberg håller ihop det unga försvaret på ett föredömligt sätt, och framåt handlar det mycket om "Bissen" Larsson och Johan Björkadal.  Det gäller att vara rejält på tå ifall vi ska kunna vinna den matchen. 


Sent på söndagen möter vi så förra årets kvalvinnare Gripen/Trollhättan. Gripen mönstrar i princip samma lag som förra året, men har 3 starka nyförvärv i Stefan Nordén, Misha Pasjkin och Marcus Sixtensson.  Här kan vi nog vänta oss att Gripen kommer att föra matchen, men med lite tur och taktisk skicklighet kanske vi kan få med oss någon pinne även här.Revanschlustan borde det inte var några som helst problem med i någon utav matcherna.


Känner att även jag måste kommentera de nya reglerna som testades under svenska cupen.

Timeout

Perfekt för tränarna att kunna samla laget och få till stånd en taktisk ändring. Något som kan vara svårt att få ut till hela laget under match.


Utkast utanför straffområde

Regeln är ju ingen nyhet, utan fanns för ett par år sedan, dock helt onödig då farten på spelet inte ökas det minsta, snarare tvärtom.


Inga Dubbelhörnor

Den här regeln är verkligen kanon tycker jag. Vilka härliga kontringslägen det försvarande laget får och vilka svängningar det kan bli i en jämn match.  Läste i Jocke Hedqvists blogg att han verkligen var emot den. Det hade säkerligen även jag varit om jag förfogade över den bössan han har, men helt ärligt - Hur kul är det när 70% av målen som görs kommer till på hörnor?  Diskuterade regeln med en av våra skyttar i laget och trots att hans målproduktion troligtvis skulle minska så var han ändå för den.  Så inför den omedelbart.


Punktmarkering

Denna regel har aldrig existerat tidigare, åtminstone aldrig använts, så det fanns ingen regel att ta bort.


Ikväll hade vi möte med vår fystränare Peter Ward.  Vi går återigen in i en tuffare träningsperiod för att lätta på träningen till seriestart.  Tungt när man precis börjat känna sig pigg och go både fysiskt och mentalt. Fast han vet vad han pratar om och jag kan lätt tänka mig att göra om det om vi får samma fysiska formtopp som vi hade i Edsbyn, vilket jag är helt övertygad om att vi får!!


Dagens hjälte  

Roman Pavlychenko som med sina två mål såg till förbättra Rysslands, samt försämra Englands chanser för avancemang till EM-slutspelet i Österrike/Schweiz avsevärt.  Kan tänka mig att Svennis sover med ett gott leende på läpparna i natt,,,,, so do I Svennis


Hoppas Sverige gör jobbet i sin match nu också.



Nä nu kan jag inte avstyra det längre, måste ta tag i studierna.


Tja´rå


Kommentarer
Postat av: M.

Kul bandyblogg som får en att skratta till!=)

Välkomna till Zinken nästa säsong!

/M.

2007-10-18 @ 16:31:15
Postat av: Johanna

Som jag har väntat. Kör bara!

2007-10-18 @ 16:52:27
URL: http://gratjova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0