Julen är här


Julen står för dörren och så sakteliga börjar den rätta julkänslan infinna sig. I helgen hanns det med bl.a. julklappsinköp, julgransklädsel och en hemskans massa julbak. Det sistnämnda stod dock mest min husliga sambo för och jag agerade gladeligen provsmakare och skötte mig nog ganska skapligt för något kilo har man allt lagt på sig.



Nere i omklädningsrummet märks det också att julen är på G. I läskbackarna serveras det nu julmust och i torsdags bjöd gamlingarna (Liwen och Hogge) på glögg och pepparkaka, variant bättre. Låt vara att det var för att de var försenade med fruktinköpet för veckan, men ni ska ändå ha CRED. för  initiativet.

Fredagens match mot Nässjö tycker jag personligen var helt OK. Tycker att vi spelade bra och varierat. Vi får en helt annan bredd i spelet med "Nodden" i laget och blir inte lika lättlästa. Vi skapade chanser för att vinna matchen betydligt större men bolluslingen ville inte in. Bl.a. hade vi över 20 hörnor och gjorde bara 2 mål på dessa. Det är för dåligt.

Nu har vi dock några dagar på oss, för att hitta skärpan i avsluten inför annandagen och det är ett måste. Årets annandagsderby kommer bli det tuffaste på många år, av flera olika skäl.


?-          Ett derby är alltid ett derby, och jag tror inte vi har lyckats vinna uppe på Jennylund på tre år.


           

?-          Surte har för en gångs skull ett bra lag och ligger med bra i serien.

            Storsegrar mot Otterbäcken och LAIK vittnar om kapacitet.


?-          De har en hall som de är vana vid att träna och spela i, med allt vad det innebär.

             Låter kanske som en konstig anledning, men det ska jag säga er att isen i Surtes hall inte på långa vägar kommer upp i den iskvalité som finns i exempelvis Edsbyn och t.o.m. isen på skarpe har varit betydligt bättre. Vi har under våra 5 träningspass där uppe inte lyckats genomföra ett enda riktigt bra pass. Därför kommer det att bli oerhört tufft i år.





världens kanske vackraste luciatåg

.

Alexander dagisgrupp lussade i torsdags för föräldrar och syskon utomhus på dagisgården. Denna lilla rara skara 2-4 åringar fick mig, för första gången på mycket länge, helt knäsvag........ och resterande delar av den kvällen gick man runt varm och leende inombords och trallade på sin nya favo-melodi....................la la la  tomten äter gröt :)

Tänk vad lite som behövs för att man ska bli glad i alla fall.




Nä nu är det snart dags för träning.


- Det spelar ingen roll om vi vinner bara jag gör mål


Mats Magnusson, lagspelare



82


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0