BRA, BÄTTRE, KUNGÄLV

#9:

Att sitta här i min lägenhet och se tillbaka på säsongen som varit är inte helt fel. kamratskapen, vinsterna, skratten, resorna, supportrarna, spänningen, matcherna, tjötet, isen, träningarna, avancemanget, Festen.
Jag kan bara säga. VI RYSER.

Sista matchen:

Jag vaknade runt 0900 och det första som händer är att en skum magkänsla infinner sig med det samma. Du vet den där känslan man hade när man var liten och skulle fira julafton. Nervös, förväntansfull och ett frenetiskt pirrande i magen. JA precis så kändes det. När jag efter ca: 5 timmar hade suttit och stirrat rakt in i min nymålade vita vägg hemma beslutade jag mig för att ta mig ner till samlingen 1 timma tidigare än matchmötet skulle starta. "Nu orkar jag fanken i mig inte vänta längre... Nu får det sätta igång" När jag sedan kommer ner till klubbstugan på skarpenord, är redan våran fysktränare Peter Ward där med sin massagebänk och påbörjar därför en massage för att få igång benen. När det e 25 minuter kvar till mötet, så slår det mig att jag faktiskt har glömt att äta lunch i all fokus. Jag tar mig till närmsta restaurang och inhandlar en sallad. Sedan påbörjas avslutningen på säsongen. Alltså matchen mot Frillesås som tar oss upp till Elitserien 2008-2009.

Festen:

Jag måste erkänna att champagnen som jag har haft stående i mitt bås som triggning hela säsongen redan var med i väskan i Trollhättan, I Karlstad hade jag med mig den och så nära fick jag slå upp korken. Efter matchen mot Bolic var jag lite hårdhänt mot väskan och flaskan splittras i tusenbitar bland alla skydd och kläder.
Jag spelar därför sista matchen i smått champagnestinkande benskydd och skridskor.
Jag tog ett beslut efter bolticmatchen att inga festkläder eller champagneflaska skall med in i omklädningsrummet för min del. Det verkade ju ge otur i de tidigare matcherna.

När slutsignalen ljuder i hallen släpper all spänning och en otrolig skön känsla går genom kroppen.
Det är en ära att få stå framför supportrar, vänner, familj och flickvän att ta emot en varm och ärlig glädje som ni ger oss. Det är så man blir tårögd.
på tre-kockar exploderar glädjen när alla får träffas öga för öga och vi delar den glädjen ihop. "delad glädje är dubbel glädje". Det vi ska ha med oss från säsongen är att det arbete som alla gör på olika fronter, på plan, på bänken, ledare, materialare, sargvakter, supportrar, speakerbåset, styrelse, korvförsäljare, sponsorer, varenda en som lyfter ett lillfinger för föreningen  har del i det som tagit oss till finrummet.

2008-2009

JA då startar resan mot elitserien.  Vi har tidigt i säsongen Svenskacupen att se fram emot. Sedan väntar många roliga matcher. Vad sägs om Villa, Vänersborg och Gripen på skarpe. Alla matcher blir en fest och bara tanken lyfter mig som spelare att träna bra och smart inför nästa säsong.
Alla har vi saker som vi vill förbättra. Jag har redan påbörjat min fokus på att förbättra mitt skott. Jag har otroligt många lägen i matcherna där mitt begränsade skott sätter fällkniv. Se bara på lindberg vilken fantasktisk bollträff han har. Jag får helt enkelt ta honom till hjälp ;-). Sen ser det ut som mitt friläges-spöke har lämnat min skalle. Spöket har varit med mig hela säsongen vilket jag skakade av mig i andra halvlek mot Frillesås. Jag sa helt enkelt till spöket att dra å helvete och med en pungspark skakade jag av mig honom och faktiskt kändes det som att jag blev  några kilon lättare i andra halvlek.

Trevlig Vår men vi hörs snart igen.

Ja precis nu vankas det vår och lite vila men jag hoppas vi snart får anledning att skriva igen då vi sätter igång med rinkbandy, fysträning och dylikt.
Återigen tack allesammans för iår. Jag finner inga mer ord. Jag e tom, jag e rörd, jag e glad, jag e taggad, Vi är i elitserien.
 
PS: BYGG  HALL






Kommentarer
Postat av: Felicia Wersén

Grattis till segern!! Vilken stämning det var efter matchen :D Hoppas att Glenn Skoglund kommer tillbaka till nästa år. Hela familjen ser verkligen fram emot nästa säsong :)
Ha de!

2008-03-11 @ 21:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0