11-3, en morfar i laget och OBK

Hej alla bandyvänner, 1:an här igen... Det var ju kul det här att skriva blogg och det verkar lugnt för Daniel att man gästar lite oftare! Vilken fantastisk match det var i fredags, både sportsligt och inramningsmässigt. TACK alla som jobbar hårt med jobbet runt arenan.
Ja vad ska man säga efter 8-0 i paus, "islossning" kanske för trots dålig is hade vi ett fartfyllt och varierat anfallsspel med några fantastiska anfall med Jakobs mål som min absoluta favorit. Det tråkigaste med att stå i mål är att man aldrig får vara med och jubla när vi har gjort mål. Jag får fira med bollkallarna i stället vilket absolut inte är fy skam.  Tycker också att vi spelade av andra halvlek på ett bra sätt, vi blir lite passivare i defensiven men jag tror ingen begärde att vi skulle gå ut och vinna 2:a halvlek med lika stora siffror. 11-3 är mycket bra mot Surte men nu blickar vi framåt.
Måste också nämna "testet" med de nya reklamskyltarna. Var inte nöjd med dessa då de blänker i isen och gör att man tappar bort bollen vid långa lyror, även några utespelare tyckte att det var svårt att spela mot det målet men andra tänkte inte alls på dem. 11 av 14 mål kom dock mot det andra målet.... (säger inte att det beror på skyltarna)
Sen fick vi ju reda på i intervjun efter matchen att Glenn Jansson har en dotter son vilket han inte har sagt innan, inte dåligt måste jag säga att vara 25 år och morfar. HAHAHA....det får han höra i omklädningsrummet det kan jag lova. En av årets största bloopers tillsammans med Nordéns "Ska bli skönt att min fru OCH min sambo samt mina barn kan komma och kolla på bandy igen." (se intervjun med Stefan och Glenn på Bandy-TV)
På lördag så bär det av till Otterbäcken och jag hoppas att det är fler i laget än jag som tycker det ska bli skitkul (min moderklubb) för annars blir det tufft. OBK har i år blandat och gett men i sina bästa stunder kan de överraska alla lag. Alla mot Otterstrand !!!! Måste bli en 2-3 supporterbussar antar jag.... eller inte !
E själv ledig från skolan idag men måste läsa en j**la massa hemma i stället i en bok som heter Leadership in Organizations och är som ni förstår på engelska. Det gillar jag inte alls, tenta nästa fredag dock så det är bara att gräva ner sig.
Många skyndade igår hem från träningen och Nordén var nog först för första gången i år, kan det bero på att
"I huvudet på Gynning " började klockan nio, Stefan valde att varken bekräfta eller dementera. Daniel därimot erkände direkt att han skyndade sig av den anledningen och inte blev väl han besviken när hon igår besökte Daniels älskade Moskva och hyllade staden. Citat: "Sweden sucks, Moscow is the place to be". Daniel gillar nog Gynning ännu mer nu.
Hoppas ni alla har insett att framtidens Robert Gustafsson nämligen Björn Gustafsson 21 år kommer från Kungälv. Han är helt klart min nya favorit. Kolla bara in dessa två klipp...

http://www.youtube.com/watch?v=77j1ZDYwoNU

http://www.youtube.com/watch?v=cPuSB1WnEsc

Ha det nu gött så ses vi snart på en bandyplan nära dig!

#1

Kommentarer
Postat av: red eye

Syns att han e kungälvare, mima kan han ju inte. Och han dansar ju som Ewerstein står i mål.. Hel kass!

2008-03-06 @ 02:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0